YES. Snowboards

Opgericht in 2009 door een kleine groep fanatieke pro snowboarders. YES. heeft zich vanaf de eerste dag gericht op het leveren van echte waarde voor de snowboardsport door middel van een design en rijders ervaring die soms iets meer kost dan soortgelijke tegenhangers van andere merken. Maar je kunt er zeker van zijn dat de materiaalbeschrijvingen eerlijk zijn. De shapes zijn niet voor niets innovatief. De snowboardervaring is echt en ons vertrouwen in het merk is simpelweg het resultaat van dezelfde passie die we hebben als snowboarders.

Bij YES., doen ze de dingen een beetje anders. Sommige van deze dingen staan haaks op sommige wijdverbreide overtuigingen in de industrie of gewoontes waarin de snowboardmeerderheid is terechtgekomen. We begrijpen dat een winkel, een vriend of de vertegenwoordiger van een ander bedrijf je misschien precies het tegenovergestelde heeft verteld van wat we hier zeggen, maar dat is alleen maar omdat ze het mis hebben ;-)

In de eenvoudigste zin van het woord kunnen de YES. Snowboards in 2 categorieën worden ingedeeld. Traditioneel en Niet Tradioneel. Zelfs onze traditionele boards hebben een niet-traditionele denkwijze in hun ontwerp, maar om de juiste maat voor je te vinden gebruiken we deze termen, ok?

TRADITIONEEL:
Libre, Emoticon, Basic, Typo, Jackpot, Standard, TDF, Greats, Hel YES., PYL.

Als je naar een van deze modellen kijkt, kun je de vertrouwde standaard gebruiken; als het board tussen je kin en je neus zit, dan is het een goede lengte voor jou. Dat is met jou en de plank in de lengte - begrepen? Heb je de plank niet voor je? - Meet die zone dan op met een rolmaat.

Een ding dat we willen benadrukken is dat veel te veel mensen niet breed genoeg rijden op planken omdat ze denken dat een brede plank te zwaar is, of te langzaam gaat van edge to edge. Hoewel hier een zekere waarheid inzit, betekent het in de praktijk dat veel te veel mensen regelmatig hun teen en hielen slepen en een van de meest vreugdevolle aspecten van het snowboarden over het hoofd zien, namelijk: voorover leunen en bochten maken. Al onze wide's zijn niet alleen verbreed, maar we hebben ook de draaipunten van het ontwerp aangepast, zodat de boards net zo levendig en responsief zijn als de smallere versies.

Vergeet niet dat de traditioneel geaccepteerde breedte van de boards werd vastgesteld toen de gemiddelde voetmaat een US 8 / MONDO 21,5 of een US 9 / MONDO 24,0 was. Nu is het grootste deel van de laarzenverkoop een US heren 10 / MONDO 26,5. Dat betekent dat iedereen die op een gewone plank met een maat US 10 / MONDO 26,5 met een normale breedte rijdt, zijn tenen sleept. En als ze hun tenen niet slepen, dan leunen ze niet genoeg voorover op hun bochten en missen ze wat plezier.

De mannen van YES. moedigen je aan om plezier te hebben tijdens het snowboarden. Ze willen dat je plezier hebt.

Tot slot: Als je een maat US 10-10,5 / MONDO 26,5-27,5 schoen hebt, overweeg dan serieus een wide board. Als je een maat US 11 / MONDO 28,5 schoen hebt, overweeg dan nooit iets anders dan een wide board als je naar deze "traditionele" modellen kijkt.

NIET-TRADITIONEEL:
Optimistisch, 420, 20/20, 420 Poederromp, 420 Powderhull

Deze snowboards hebben het bovenstaande probleem voor je opgelost en tarten elke notie van traditionele lengte en breedte. Nadat YES. de 420 5 jaar geleden (ja, vijf jaar geleden) hadden ontworpen, hebben ze bewezen dat breedte veel van de stabiliteit biedt die we altijd geassocieerd hebben met lengte. En dat Yes. met een zorgvuldige studie en ontwikkeling van onze contouren een snowboard kunnen maken die zeer gevoelig is en een betere grip heeft dan de traditionalisten u willen doen geloven.

Dit besef heeft invloed gehad op verschillende ontwerpen die volgden.

De 420:
Het gaat hier om volume of oppervlakteverplaatsing om een vlotter en stabiler platform te creëren in een pakket dat veel minder zwaaigrond is door zijn drastisch ingekorte lengte. Iedereen die meer dan 80 kg weegt, zal zich op de 152 direct thuis voelen. Het oppervlak en dus de drijfvermogen is vergelijkbaar met de Basic 161-163W, maar dan in een veel wendbaarder board. Zo "voelt" het meer aan als een 156. Iedereen onder de 80 kg zal de 148 top vinden. Het oppervlak is vergelijkbaar met dat van een Basic 159, maar als je er op rijdt, is het net zo gemakkelijk om te gooien als een 149-152cm board.

Optimistic:
Hoewel niet zo drastisch als een 420, heeft de Optimistic nog steeds een grotere breedte en dus een groter oppervlak dan traditionele planken van dezelfde lengte. Hoewel dit zeker helpt om te zweven in poeder, wordt de breedte in dit geval zo gebruikt dat het board volledig vrij kan leunen, zodat u de Underbite sidecut goed kunt vastklikken (en genieten). Als algemene regel geldt dat je de Optimistic ongeveer 3-5cm korter kunt rijden dan je traditionele snowboard.

20/20:
Moeilijk om veel te zeggen over de 20/20 die nog niet geschreven is. Hoewel de breedte groter is dan bij een traditioneel board, is hij nog steeds niet zo breed als de 420. Bovendien zorgt de lift die de PowderHull en het echte dubbele, symmetrische ontwerp van de PowderHull ervoor dat het board zich in een uniek veelzijdig grijs gebied bevindt. De 150 zal beter zweven dan alle 158 centimeter snowboards die je ooit hebt gereden, maar draait en manoeuvreert meer als een 152. De 150 zal beter zweven dan alle 158 die je ooit hebt gereden, maar draait en manoeuvreert meer als een 152. De 150 zal ook beter zweven dan de 158 die je ooit hebt gereden. Ook de 154 heeft misschien dezelfde oppervlakteberekeningen als een traditionele 160+, maar hij drijft als een 165 en draait als een 156. De 154 heeft een vergelijkbare oppervlakteberekening als een traditionele 160+. En als dat net je hoofd deed tollen, misschien ga je er dan gewoon mee door: Onder de 80kg - ga met de 150kg mee. Meer dan 80kg - ga met de 154.

420 PowderHull:
Op dit moment maken we maar één lengte van de 420 PH, maar net als in het geval van de 20/20, maakt het PowderHull basisontwerp deze extreme veelzijdigheid mogelijk, een breed scala aan rijders kan comfortabel zijn op deze ene lengte. De smallere taillebreedte en de verfijnde sidecut zorgen ervoor dat de 420, de langere effectieve rand iets meer in de hardpack bijt en de Powderhull maakt het bijna onmogelijk om de neus te laten zinken. Als je gewicht tussen de 150 en 200lbs / 68 tot 91kg valt, is de 154, 420PH is perfect geschikt voor jou. Als je meer dan 91kg bent zal je nog steeds een knal op dit board hebben en zal je geschokt zijn over hoe goed het je op de top van het diepe spul houdt.

YES. Snowboards Shape kenmerken:

Tapered Underbite
Net als bij "vleugels" of hobbels op een surfplank, werkt hij op sneeuw een beetje anders. De effectieve rand van de plank is aan elke kant gesegmenteerd in 3 verschillende delen. Beginnend bij de neus, is de sidecut ongeveer 8 meter radius. Aan de voorste bindingszone, de rand stapt 2 mm naar binnen, de sidecut verandert naar ca. 7 meter en gaat verder met die radius tot het achterste inzetstuk. Vervolgens stapt de rand weer 2 mm in en de sidecut trekt zich vast tot ca. 6 meter. Traditionele "taps toelopende planken" nemen de volledige sidecut en trekken de staart naar binnen, die van de boog van uw bocht af is - dit is de reden waarom ze de neiging hebben om uit te spoelen onder hard carven. De Tapered UnderBite corrigeert dit door: 1) De zijkant parallel aan de overeenkomstige zijkant van de plank te houden aan de andere kant van de plank. 2) Het verhogen van de sidecut diepte als je naar de staart toe beweegt, waardoor een corrigerende "haak" aan de conus ontstaat. Het board gaat moeiteloos over in bochten, heeft de directionele aandrijving en drijfkracht die je van een taps toelopende plank zou verwachten, maar het houdt als geen ander een rand en raketten uit de bochten.

TAPERED UNDERBITE
Similar looking to “wings” or bumps on a surfboard, it functions a little different on snow. Each side the board’s effective edge is segmented into 3 distinct parts. Beginning at the nose, the sidecut is approx. 8 meters radius. At the front binding area, the edge steps inward by 2mm, the sidecut changes to approx. 7 meters and continues with that radius until the rear insert pack. Then, the edge steps in again 2mm and the sidecut tightens to approx. 6 meters. Traditional “tapered boards” take the full sidecut and pull the tail inward, which is away from the arc of your turn – this is why they tend to wash out under hard carving. The Tapered UnderBite corrects this by: 1) keeping the sidecut parallel to its corresponding one on the other side of the board. 2) Increasing the sidecut depth as you move towards the tail creating a corrective “hook” to the taper. The board blends into turns effortlessly, has the directional drive and float you’d expect from a tapered board, but it holds an edge and rockets out of turns like nothing else.

DIRECTIONAL VOLUME TWIN
As the lines between free-ride and freestyle continue to erase, we had to address the needs of guys committed to riding only twins but finding themselves in more pow. Nose and tail volume is hard to notice in hard-pack unless you’re nose/tail pressing, but in pow it affects floatation and you can feel it. This led to the simple idea of the Directional Volume Twin. Symmetrical flex, centered stance, identical wide-points of the board (therefore, NOT tapered), identical length shovel lengths but with a slightly lower volume tail.

MID-BITE
The MidBite steps the outline of the board inward 1.5mm just inside the insert pack. This step remains (rather than bumping back out like the Basic) down about 1/3 the length of the sidecut until just inside the next insert pack. This single long disruption of the sidecut between the bindings cheats the waist width narrower, providing quicker edge-to- edge response. Meanwhile, from your binding out to the end of the sidecut we maintain a board width that is a stable platform for popping, spinning, and landing.

ASYMMETRICAL MIDBITE (*NEW)
Back in the day, asymmetrical boards meant you had to choose between a regular or goofy-stance board. Not only was that a nightmare for retailers, it didn’t suit anyone with a duck stance – which is everyone now. The Asym Twin applies a tighter, deeper heelside radial sidecut compared to the toe. In effect, balancing out the difference in a body’s natural tendency that we get with directional allowing you to ride switch better than you ever have.

Regular or goofy - it’s still a true twin. Just flip it around.